Zadania.info
Największy internetowy zbiór zadań z matematyki
cornersUpL
cornersUpR

Zadania

 

Na skróty

Recenzje

Linki sponsorowane

cornersM

Linki sponsorowane

cornersR

III próbna matura 2009 z matematyki z www.zadania.info


28 marca 2009
obrazek
Dostępne są już arkusze III tegorocznej próbnej matury z matematyki organizowanej przez nasz portal.

Zadania na poziomie podstawowym

Zadania na poziomie rozszerzonym

Aby maksymalnie wykorzystać tę okazję do sprawdzenia swoich umiejętności radzimy spróbować rozwiązać te zadania w warunkach maksymalnie zbliżonych do egzaminacyjnych. W tym celu

  • Postarajcie się wygospodarować odpowiednią ilość czasu (2 godziny na poziomie podstawowym i 3 na rozszerzonym) tak, aby zadania rozwiązywać bez przerw.
  • Korzystajcie tylko z takich przyborów jakie są dopuszczone na egzaminie: prosty kalkulator, linijka, cyrkiel, tablice wzorów. Tablice wzorów możecie pobrać w dziale Matura 2009
  • Starajcie się zmieścić rozwiązania na arkuszach egzaminacyjnych.
  • Starajcie się maksymalnie wykorzystać czas. Jeżeli zostanie wam czas, to myślcie nad zadaniami, których nie udało wam się rozwiązać. Jeżeli uda wam się rozwiązać wszystkie zadania, to sprawdźcie swoje rozwiązania.

Powinno to być oczywiste, ale rozwiązywanie zadań w warunkach egzaminacyjnych jest bardzo specyficzne. Trzeba umieć radzić sobie ze stresem związanym z egzaminem, ze stresem związanym z brakiem wystarczającej ilości czasu, ze stresem związanym z brakiem wystarczającej ilości miejsca do pisania (wszystko co napiszemy musimy oddać). Z tego powodu radzimy już w tej chwili zacząć się przyzwyczajać do takich warunków.

Rozwiązania zadań.

Poziom podstawowy

Poziom rozszerzony

Komentarze (40 z 59)

robbo, 28 mar 2009, 09:25

Właśnie zamieściliśmy arkusze III próbnej matury.
http://www.zadania.info/n/2926696
Do jutra (29 marca) do godz. 16 wszystkie posty na temat zadań i rozwiązań zadań z tych arkuszy będą usuwane.
Jeżeli macie wątpliwości co do poprawności treści zadań to piszcie do supergolonki na
supergolonkaMALPAzadania.info

anetka10, 28 mar 2009, 10:56

na pierwszy rzut oka poziom zadań znacząco wzrósł... :)

wieczorem wezmę się za rozwiązywanie ;)

poszukiwacz, 28 mar 2009, 14:15

Widzę, że przychylona się do mojej prośby i zadanka są nieco trudniejsze!!!

KoniQ, 28 mar 2009, 14:25

Przy niektorych zadaniach trzeba ostro sie napocic :) Mysle, ze matura w maju bedzie duuuuzo latwiejsza - cos w stylu probnej z CKE, Operonowskiej lub tej z maja zeszlego roku. Ale chwala autorom za to, ze daja trudniejsze zadania - wiadomo, wiecej potu przy rozwiazywaniu zadan w domu = mniej lez przy otrzymaniu wynikow z matury.

homosapiens, 28 mar 2009, 15:40

ja juz rozwiązywałem i tez musze przyznać że te zadanka są znacznie trudniejsze od poprzednich :)
pozdro dla wszystkich maturzystow którzy zdają matme :D damy rade !! :)

Zazinho, 28 mar 2009, 16:25

No konkretne bunkry ;p wlasnie tam ze znajomymi sprawdzilismy to licze gdzies na 75% z rozszerzenia. Moze troche lepiej, zalezy od szostego zadania bo niby zrobilem ale nie jestem pewny ;p No i 1 nie jestem pewny :P Przekonamy sie jutro ;)

Stary, 28 mar 2009, 16:33

Dokładnie zadania znacznie trudniejsze ale również do zrobienia. Troche kłopotow było nie powiem, ale po zgłębieniu się da rady. Zadanie z rachunku dośc ciekawe i wymagające, zwłaszcza jak na obecne zdolności intelektualne (jestem chory dosc porzadnie)
Pozdrawiam

bundyrox, 28 mar 2009, 16:53

Myślę że w maju będą łatwiejsze ale póki co, nie zaszkodzi rozwiązać trudniejszych :P

Niektóre zadania sprowadziły mnie na ziemię po tym jak cieszyłem się z dobrych wyników z poprzednich próbnych maturek z zadania.info :D

Skoro poziom rośnie, to strach myśleć co będzie na następnych próbnych maturach ;p

poszukiwacz, 28 mar 2009, 21:20

Taki poziom trzymać!!!

Natmat, 29 mar 2009, 11:55

Wy mnie chcecie załamać poziom tej maturki bardzo wzrósł, i nie wyglądało to jak matura dla przeciętnego ucznia, tylko konkurs matematyczny dla wybranych, trochę przesadziliście. Nie załamujcie ludzi!

Zazinho, 29 mar 2009, 12:20

Nie no bez przesady, fakt, ze poziom wzrosl, ale do olimpiady to jednak nie ma co tego porownywac :P

Benek, 29 mar 2009, 12:40

Poziom rzeczywiście zwiększony, ale zadanka do zrobienia. Bodajże z dwoma miałem mega problem i trzeba było się napocić. Ale oczywiście lepiej robić teraz trudne zadania niż być zszokowanym na maturze.

anetka10, 29 mar 2009, 13:33

Tak na pewno jest trudniej...

Natmat i troche masz racji...
jak na moje oko, to 3-5 zadanek z tej maturki moglo by spokojnie isc na Konkurs AGH Diamet jako zadania "te prostsze" po 10pkt...

ale potwierdzam Wasze wczesniejsze opinie, lepiej teraz sie pomeczyc, a pozniej bedzie lepiej niz myslimy...

Stary, 29 mar 2009, 13:37

Fakt faktem ze do IMC lub Olimpiady to sporo brakuje, ale jako zadania do zawodów międzyszkolnych matematmatycznych można by kilka wziąć. Matura na pewno zdecydowanie bardziej wymagająca aniżeli majowa, ale tak powinna wyglądać próbna matura.

nail, 29 mar 2009, 15:03

Prawdopodobieństwo grubo przesadzone:P, na maturze są bardzo łatwe zadanka z tego działu a tu trza było się namęczyć, pogłówkować, zadania ogólnie trudne ale do zrobienia.

maker100, 29 mar 2009, 15:05

Czy mógłby ktoś zdradzić kiedy będą odpowiedzi? Bo nie widze ich nigdzie a zadanka troszke trudne wiec ciekawy jestem odpowiedzi.Musze przyznac ze zadania 9 nie wiem jak ruszyc ;/ Czy jest ono z zakresu na mature ?

nail, 29 mar 2009, 15:09

za godzine..., czytanie ze zrozumieniem to jedno z podstawowych umiejętności sprawdzanych na maturze zyczę powodzenia.

Stary, 29 mar 2009, 15:22

dokładnie, zadanie z rachunku trudne, nie ma co ukrywac

eax, 29 mar 2009, 15:35

Nail: To, że zazwyczaj są proste nic nie znaczy ;). Zawsze jest jakaś szansa na to, że tym razem dadzą coś bardziej wymagającego. Oby kolejne prezentowały podobny poziom, bo człowiek uczy się najwięcej główkując nad nieszablonowymi zadaniami, pogratulować autorom arkusza.

gaulo90, 29 mar 2009, 15:41

A ja nie umiem tego zadania 7 ruszyc nie wiem gdzie tkwi moj blad :/

gaulo90, 29 mar 2009, 15:44

Jakby ktos chcial wymienic sie pogladami dot.matury to zapraszam na takze gg 12879663

supergolonka, 29 mar 2009, 15:53

Rozwiązania:
Poziom podstawowy
Poziom rozszerzony

gaulo90, 29 mar 2009, 16:00

No i jak?

Zazinho, 29 mar 2009, 16:17

80% z rozszerzonej i 96% z podstawowej, w podstawowej pomylilem sie przy liczeniu dziewiatego :P

czachur, 29 mar 2009, 16:25

86 % przy myślę dość sprawiedliwym ocenianiu. Niezbyt wiedziałem, jak ocenić się w zadaniu z trójkątem równoramiennym, bo nie uzasadniałem, o którą wysokość chodzi; od razu oznaczyłem sobie jak w rozwiązaniu i robiłem dalej. Najpierw wyliczyłem długość ramienia w zależności od x oznaczonego tak, jak w rozwiązaniu, a potem chciałem porównywać pola trójkąta, by znaleźć to x i wyznaczyć długość ramienia. Ale wkradły się błędy. Dałem sobie 1/4. Cieszy mnie rozwiązane zadanie z prawdopodobieństwa, bo je właśnie uważam za najtrudniejsze w arkuszu. Poza tym parę mniejszych błędów, ale ogólnie jest ok.

Fl3t05, 29 mar 2009, 16:41

Ta matura była TRUDNA. I bardzo dobrze!

Po zobaczeniu arkusza zastanawiałem się co ja tutaj robię. :P
Naprawdę większość zadań trudnych, wymagających, nad którymi trzeba było pogłówkować. Zadanie z prawdopodobieństwa rzeczywiście hardkorowe, trzeba było nad nim posiedzieć, ale zrobiłem je dobrze.
Nie zrobiłem zadania z jednokładnością, ten dział w ogóle mi nie leży i nie miałem pomysłu jak się zabrać za to zadanie. Poległem także przy trójkącie równoramiennym, w którym rozważyłem dwa przypadki, co okazało się błędem, miałem też inną metodę liczenia, a co za tym idzie - inne wyniki. Po drodze jeszcze kilka błędów w innych zadaniach. Ogólnie mój wynik plasuje się pomiędzy 60, a 70%.

Powtórzę jeszcze raz - ta matura była trudna, ale rozwiązując takie matury teraz, w maju wybuchniemy śmiechem, gdy zobaczymy arkusz. :P
Kawał dobrej roboty, oby tak dalej!

Pozdrawiam

pycek, 29 mar 2009, 17:17

Jak dla mnie arcytrudna matura,wczoraj mialem arkusz rozwiazac zaraz o 9,ale po pierwszym spojrzeniu na zadania,troszeczke zwatpilem i za arkusz zabralem sie wieczorem.Prawdopodobienstwa nie zrobilem,cale zle,pomieszalem wszystko w zadaniu z jednokladnoscia,przy tym trojkacie rownoramiennym tez wkradl sie mi blad (rachunkowy) i jeszcze pogubilem sie przy koncu w zadaniu z tym ciagiem punktow.Oprocz tego jeszcze kilka bledow bardzo kosmetycznych.Wynik w przedziale (68-74)%.

delighted, 29 mar 2009, 17:47

mam pytanie, chodzi o zadanie nr 6. dlaczego n=8,25 nie moze byc? skoro nie jest napisane ze n nalezy do całkowitych

supergolonka, 29 mar 2009, 17:51

Jeżeli jest napisane ciąg, to n jest liczbą całkowitą.

danusia567, 29 mar 2009, 18:05

Mam pytanie co do odpowiedzi do zadania 1 z poziomu rozszerzonego. Dlaczego -m do 2 ma dwa rozwiązania tylko dla -m do 2 = 3? A co z -m do 2 >0? Z rysunku wynika, że wtedy też są dwa rozwiązania?

aniunia, 29 mar 2009, 18:08

Jak interpretować drugą cześć zadania 9 (poz.podstawowy)?

anetka10, 29 mar 2009, 18:11

nie jest źle... 82%

moje błędy: zle zrobilam podpunkt b w 3, źle prawdopodobienstwo...., male błedy w 6,

najwiecej czasu spedzilam nad 7, poniewaz zaczelam liczyc korzystajac ze zlego wzoru na V, liczylam, liczylam... i minelo chyba z 20 minut az zauwazylam ze w ten sposob tego nie wylicze ;)

supergolonka, 29 mar 2009, 18:40

aniunia pisze:Jak interpretować drugą cześć zadania 9 (poz.podstawowy)? Rzeczywiście to zdanie nie jest potrzebne. Pozostało po trochę innych danych, gdy wynik był brzydszy.

delighted, 29 mar 2009, 18:55

ja mam 44 %, ehh ;p

Siusiak, 29 mar 2009, 19:53

100% :) z rozszerzonej ^^
ale to prawdopodobienstwo bylo dosyc trudne ^^

homosapiens, 29 mar 2009, 20:35

jesteście na prawdę bardzo dobrzy . Ja tak dobrze nie napisałem rozszerzenia....:/ ehh ta maturka była bardzo trudna..chociaż jak patrze po wynikach to dla niektorych wręcz banalna :D ...nie wiem jak wy to robicie że tak dobrze piszecie ....czarna magia xD

anetka10, 29 mar 2009, 21:04

trzeba rozwiazywac duzo arkuszy maturalnych, najlepiej zaczac od tych z CKE a pozniej przejsc na ambitniejsze...

pamietam jeszcze ze w listopadzie pisalam srednio na 50%, styczen-luty (kombinacja CKE i PAZDRO) to już miedzy 65-75%,
teraz cieżko mi zejść poniżej 80%, próbuje sił w konkursach (dostałam się nawet do finału Olimpiady AGH:) )...

chociaz wiele zalezy od arkusza... ;)

gwarantuje Ci że jeśli przerobisz sumiennie zestawy matur z zadania.info plus jakies z CKE (o ile juz ich nie robiles), plus jakies zadanka z Kielbasy o mature mozesz byc w miare spokojny...

zawsze istnieje ryzyko ze bedzie sie mialo gorszy dzien, ale trzeba byc dobrej mysli :)

ja osobiscie planuje po 5 kwietnia jeszcze przysiasc do matmy na ten miesiac (oczywiscie do pozostałych przedmiotow maturalnych nawet nie zagladam)

potrzeba mi 90% z matmy rozszerzonej na wymarzony kierunek... wiec bedzie ciezko... :/

homosapiens, 29 mar 2009, 21:50

a tak z ciekawości zapytam . Gdzie sie wybierasz?;>

Zazinho, 29 mar 2009, 21:52

Mam pomysl na zadanie szoste z podstawowej inny niz Wy daliscie :P Porobilem sobie trojkaty ABP i BCP. Policzylem dlugosci bokow tych trojkatow i z twierdzenia cosinusow liczylem kat przy wierzcholku B, a wlasciwie cosinus tego kata. W obu trojkatach wychodzi taki sam, wiec prosta BP dzieli ten kat na dwa rowne katy, a wiec jest dwusieczna kata ABC.

anetka10, 29 mar 2009, 22:13

Ja, chciałabym na Informatyke na AGH :)

lPokaż wszystkie (59)llDodaj nowy komentarzl